Bij mijn familie en de eerste schooldagen - Reisverslag uit Totara North, Nieuw Zeeland van Hanneke Kruijt - WaarBenJij.nu Bij mijn familie en de eerste schooldagen - Reisverslag uit Totara North, Nieuw Zeeland van Hanneke Kruijt - WaarBenJij.nu

Bij mijn familie en de eerste schooldagen

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

05 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Totara North

Heey allemaal,

Ik begin maar gewoon waar ik de vorige keer ben gestopt.
Zondagmorgen gingen we naar de kerk. Dit was natuurlijk een hele ervaring voor mij omdat ik nog nooit naar de kerk geweest, wanneer er een gewone dienst was. Ik ben er heel open voor en ik wil zelf gaan zien of het iets is voor mij of niet. Tijdens de dienst was er ook een band waar mijn gastvader in speelt en mijn gastmoeder leid een youth group op de vrijdagavond. Dus ze zijn wel gelovig in het gezin. Maar terug naar de kerk: van de dienst heb ik niet heel veel gevolgd omdat het 1,5 uur in het Engels een verhaal was vol met metaforen. Maar de mensen daar waren wel allemaal heel aardig en lief.

Na de kerk zijn we naar een plek gereden waar je een heel mooi uitzicht had en daarna naar huis gegaan en vooral gerelaxed. Want de dag daarna gingen we naar school.

Maandagmorgen gingen we dan naar school, ik had verwacht dat we daar heel de dag bezig zouden zijn met allerlei formulieren en dingen regelen. Maar dat was niet zo, we kregen 2 formulieren mee om in te vullen en of de alvast een deel van het uniform konden gaan kopen. Het uniform was eerst mosterdgeel met grieksblauw maar gelukkig is dat veranderd naar zwart en wit. We zijn toen naar het warenhuis gegaan om schriften en zulke dingen te kopen. En de formulieren invullen. Daarna gingen weer naar school om onze formulieren in te leveren, het was ondertussen rond 4 uur in de middag dus alle kinderen waren al naar huis.

Op school hebben we met de decaan gepraat en met onze local rep. (waar ik als ik problemen heb naartoe kan). Gelukkig waren ze allemaal heel aardig en we hebben samen mijn rooster uitgezocht.

Disdagochtend moesten we echt naar school voor de les. Heen konden we meerijden met iemand die bij de administratie werkt en op de terugweg moesten we met de schoolbus. We moesten meteen de eerste bus hebben. Die hebben we ook gehaald en het was nog best gezellig met de andere kinderen in de bus.

Op school gaat het er heel anders aan toe. 's Ochtends heb je eers 10 minuten met je jaar waar je informatie voor die dag doorkrijgt. Een soort van mentorles maar dat elke dag en heel kort. Daarna heb je Engels en Wiskunde en het veranderd per dag welk vak je eerst hebt. Daarna heb je morning tea, dus gewoon eerste pauze van 30 minuten. daarna heb je nog 2 vakken. en daarna heb je afternoon tea deze pauze duurt tussen de 40 en 50 minuten. waarna je nog 1 vak hebt. Dan ben je om 15:10 uit en ga je met de bus naar huis. Dit heb je elke dag behalve op woensdag.
Dan heb je heel de dag 1 vak elke week. Ik heb op woensdag heel de dag Art. En ik ben erg benieuwd hoe ik dat ga vinden en doen.

Vandaag en morgen ben ik vrij omdat de oorspronkelijke bewoners een feestdag hebben en vrijdag is het teachers only dag.

Gisteravond zijn Steffanie en Stephan aankomen en die bijven voor een paar dagen hier. Steffanie is de een na oudste dochter en Stephan is haar echtgenoot ze zijn heel aardig en grappig.

Vanavond gaan we naar de film met zijn allen, ook met Abby en Luke.

With love,

Hanneke

  • 07 Februari 2014 - 08:44

    Ingeborg:

    Mooie verhalen Hanneke. Zo leuk om ze te lezen. Geniet maar lekker, vooral van al die dingen die zo anders zijn dan hier.
    Groetjes Ingeborg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Heey, ik ben Hanneke en ik ben 17 jaar. Op dinsdag 28 januari 2014 vlieg/ vloog ik naar Nieuw-Zeeland

Actief sinds 27 Jan. 2014
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 5175

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 21 December 2014

Een jaar in NZ

Landen bezocht: