1e maand - Reisverslag uit Totara North, Nieuw Zeeland van Hanneke Kruijt - WaarBenJij.nu 1e maand - Reisverslag uit Totara North, Nieuw Zeeland van Hanneke Kruijt - WaarBenJij.nu

1e maand

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

02 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Totara North

Heey allemaal,

Ik zit hier nu alweer 4 weken en 3 dagen. En ik voel me helemaal thuis hier in Totara North. En naar school gaan wordt steeds meer normaal. Ik heb dus ook al helemaal een ochtendroutine dat ik niet te laat voor de bus kom en alles. Maar eigenlijk is dat onmogelijk want de bus moet er om 8:05 zijn en komt meestal om 8:17 en ik probeer er wel elke dag om er om 8:05 te zijn. Het was wel zo dat de schoolbus ons was vergeten de 1e maandag, het was dat het regende en dat onze hostmom ons afzette in de auto onderaan de warf (waar de schoolbus ons oppikt) dat ze ons meteen naar school kon brengen. Maar dat is daarna niet meer gebeurt
Op school gaat het eigenlijk heel goed en ik heb al echt vrienden gemaakt die gezellig. De vakken zelf zijn onwijs simpel en het tempo ligt heel laag. Het enige lastige eraan is is dat het in het Engels is. Maar dat is niet eens zo heel groot probleem. Het praten is het lastigste hier.
In de 2e week kwam mijn Gastmoeders oma hier. En ze woont hier nu nog voor 3 weken. Ze is echt een superlieve vrouw met humor. En dat zijn ze allemaal wel hier in huis.
En ik zou nog vertellen hoe mijn woensdagen zijn: Op school heb ik dan de hele dag hetzelfde vak. Dat is voor mij Art oftewel bv zoals we het in nederland zouden noemen. Het is eigenlijk heel leuk en je werkt heel de dag aan 1 thema dat aan het einde af moet zin. Dit is heel leerzaam en je maakt per dag gewoon betere dingen. De docent is alleen wel heel irritant en behandeld iedereen alsof ze 5 jaar jonger zijn.
En valentijnsdag was dit jaar ook wel weer heel anders: ik lag heel de dag ziek op bed :(. En heb heel de dag geslapen, dus helemaal niets romantisch meegemaakt of wat. En mijn Gastouders waren de 16e getrouwd (2 dagen na valentijn) dus toen ging ik uit eten met hun en Abby en Luke.
De dag daarna hebben we eindelijk Gezeild. Wauw wat lekker weer om op het water in de zon te zitten. Ik genoot en het was eigenlijk veel te snel voorbij, dus binnenkort snel weer doen.
In de week daarna is eigenlijk niet zo heel veel gebeurt. Het was zaterdag mijn vaders verjaardag en natuurlijk heb ik toen met mijn ouders geskyped :). En ik kwam er eigenlijk achter dat ik Nederland helemaal niet zo mis. Wat eigenlijk een super teken is. Deze week hadden we op dinsdag zwemdag met school, oftewel heel de dag rond de pool hangen en 3 keer een wedstrijd zwemmen. Ik dacht echt nou ik heb al ongeveer 3 weken niet meer gesport dit wordt hem helemaal niet, maar ik won ze bijna allemaal. Ik heb zelfs met 50m schoolslag de snelste jongen verslagen :).
Toen gingen we woensdag rond 5 uur naar Auckland om onderweg een vriezer op te halen en in Auckland bij de dochter van Christine (Sharon) 2 kasten en een piano te bezorgen die hier nog stonden. We kwamen in Auckland om 12:10 aan en we besloten om 's ochtends de kasten en de piano uit de trailer te halen. Alleen de man van Sharon moest om 6:45 weg en daarvoor moest alles de heuvel op worden gesleept. Dus wij stonden in onze pj's om 6:15 op straat om dat te doen. Daarna ontbijt gegeten in een straatje dichtbij waar we verbleven met het Oriëntatiekamp. En daarna shoppen! Dat was echt super leuk en de mall was super. Het was wel jammer dat we niet alle tijd hadden omdat we weer helemaal naar huis moesten rijden. Maar onze kleine roadtripje naar Auckland was top!
Gisteren ben ik dan eindelijk naar de Beach geweest. En het was heerlijk warm en zonnig. (op facebook en istagram staan er foto's). Vandaag was een luie dag met alleen de kerk waar we heen zijn gegaan. En morgen begint een nieuwe schoolweek.
Ik ga nu slapen en jullie dag begint dus maak er een mooie dag van en Happy Birthday Oma! Spreek jullie snel weer

With love,

Hanneke

  • 06 Maart 2014 - 15:57

    Truus Van Sonsbeek:

    Hoi Hanneke leuk om je reisverslag te lezen en zo een beetje op de hoogte zijn hoe het met ons buurmeisje gaat.
    Hier gaat alles prima en ik kijk uit naar je volgende verslag.
    Groetjes je buurvrouw Truus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Heey, ik ben Hanneke en ik ben 17 jaar. Op dinsdag 28 januari 2014 vlieg/ vloog ik naar Nieuw-Zeeland

Actief sinds 27 Jan. 2014
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 5184

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 21 December 2014

Een jaar in NZ

Landen bezocht: