eerste paar dagen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Hanneke Kruijt - WaarBenJij.nu eerste paar dagen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Hanneke Kruijt - WaarBenJij.nu

eerste paar dagen

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

01 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

hallo!

Sinds dat ik uit het vliegtuig ben gestapt in Auckland is er veel gebeurt.
Eerst moesten we door de security check en onze koffers ophalen wat gelukkig allemaal goed ging en we zijn geen koffers verloren.:)

Daarna werden we opgewacht door Riki. Zij is van de Organisatie hier en ze was heel lief gezellig en vrolijk. Ze had al 1 andere exchange student bij haar: Carla uit Argentinië. Daarmee zijn we naar het hotel gereden waar we om ongeveer 8 uur aankwamen. Riki dacht dat de kamers al vrij zouden zijn, maar dat was niet zo. Ze zouden pas om 2 uur vrij komen. En wij moesten maar wachten. Gelukkig had ze voor een half uur free Wi-Fi en daarna hebben we daar in de buurt rondgelopen. Gelukkig was er 1 kamer eerder vrij zodat we daar konden wachten op de andere exchange studenten en de kamers.
De kamers waren rond 2 uur klaar en een deel van de andere exchange studente kwam aan. Daarna hebben Adan en ik Wi-Fi voor 24 uur gekocht wat $20 NZ koste wat echt heel duur is maar we hadden het ervoor over want het was echt heel saai.

Net voor het eten kwam het laatste deel van de Exchange studenten. In totaal waren we met 13 waarvan 5 uit Duitsland en er was maar 1 jongen.
Uit eindelijk moest ik mijn kamer delen met 2 duitse meisjes en 1 australies meisje. Gelukkig waren ze heel aardig. het eten was om 7 uur en daarna ben ik meteen naar bed gegaan om te slapen. Ik was zo onwijs moe van de vlucht en alles dat ik van half 8 tot half 5 heb geslapen.
De Wi-Fi was uitgevallen en ik kon niet meer in slaap komen en dat was het eerste moment dat ik echt Nederland miste. Toen de Wi-Fi het weer deed heb ik gelukkig met mijn moeder kunnen praten en dat heeft heel erg geholpen.

Die ochtend hadden we Oriëntatie, wat inhield dat ze vooral veel informatie ga en de regels in NZ en van de Organisatie nog een keer goed uitlegde. Die middag gingen we naar het centrum van Auckland hier zijn we naar een soort euromast geweest waar je het grootste gedeelte van Auckland kon zien. Hier rijd je aan de linker kant van de weg dus dat zag je ook overal wat echt heel anders is. En de huizen zijn ook veel lager allemaal. (foto's volgen)

Toen we in dat gebouw klaar waren mochten we zelf rondlopen in Auckland voor 2 uur. we moesten om 7 uur weer op een punt zijn om terug naar het hotel te gaan. We hadden allemaal heel veel honger dus we zijn eerst naar eten opzoek gegaan en we hebben Sushi gegeten wat echt heel lekker was. Toen we daarna wouden gaan shoppen was het ongeveer 6 uur en alle winkels waren al dicht. Dus we zijn maar naar het water gaan lopen en hebben dan ongeveer een half uur gezeten. Daar zittende was er ook een groep die zich verzamelde met allemaal gekostumeerde personen wat er heel grappig uit zag. Zo had je 2 pinguins en 2 kwallen en heel veel piraten enz.

terug in het hotel hebben we nog gezellig samen met elkaar gezeten en daarna naar bed gegaan want de volgende morgen moesten we om 6 uur op. Dat was erg vroeg maar we moesten met zijn allen 7 uur naar het vliegveld omdat sommige vluchten heel vroeg waren. maar ze gingen allemaal naar het Noordereiland. Wat wel grappig was en sommige werden opgehaald.
Omdat Adan en ik in hetzelfde gastgezin zitten moesten we ook naar hetzelfde vliegveld. En haar vlucht was rond 10:30 en mijn vlucht was 13:00. Gelukkig hebben we dat kunnen veranderen. Alsnog was onze vlucht de laatse vlucht. En op het vliegveld toen we aan het wachten waren heb ik voor het eerst mijn moeder en zusje kunnen skypen wat erg fijn en leuk was. Op het oriëntatiekamp heb ik een paar hele leuke meiden leren kennen en misschien gaan we een keer een sleepover doen.

Toen we eenmaal konden gaan boarden hoefden we niet eens door security of zoiets. en we gingen via het trapje het vliegtuig in. ik heb nog nooit in zo een klein vliegtuig gezeten, er konden denk ik 50 mensen in. en we waren zo in KeriKeri.

Daar hebben we eindelijk Christine en Stephen ontmoet: onze gastouders. En gelukkig zijn ze heel lief en aardig. Stephen nam onze koffers en Christine ging met ons naar Vodafone om onze simkaarten te halen en naar de supermarkt om het eten te kopen. En daarna zijn we nog naar het warenhuis gegaan wat echt heel anders is. Een soort gamma maar dan voor warenhuisartikelen. Thuis aangekomen hebben we uitgepakt en vooral genoten van het mooie uitzicht. Onze eerste echte maaltijd gehad. En die avond kwamen 2 van de kinderen : Abby en Luke. Waar we mee hebben gegeten: lam voor het eerst in Nieuw-Zeeland. Voor het eten heb ik ze allemaal mijn kadootjes gegeven en Abby vond de Stroopwafels heerlijk. En mijn gastouders vonden hun kadoos ook geweldig.

Na het eten hebben Adan en ik nog een kleine wandeling gemaakt naar de baai met 1 van de honden: Mia. Dit was echt heel mooi. Toen we terug kwamen hebben we toetje gehad wat een soort van Applecrumble was en daarna ben ik naar bed gegaan want alles is heel vermoeiend.

Vanmorgen ben ik voor het eerst niet om 5 uur al wakker geworden en ik heb een glas water gehaald en ben nu dit aan het schrijven.
Zometeen ontbijt en daarna gaan we naar de kerk, waar ik heel benieuwd naar ben en ik ben er heel open voor.

Morgen gaan we voor het eerst naar school om alle administratie te doen en dinsdag is onze eerste schooldag, spannend.

With love,

Hanneke

  • 01 Februari 2014 - 22:54

    Laura-Li:

    Klinkt allemaal heel leuk :) ben echt benieuwd naar de foto's
    Kusjes!!!!

  • 02 Februari 2014 - 18:53

    Jolanda Balvert:

    Hallo Hanneke, de eerste indruk is gelukkig goed. Ga er van genieten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Heey, ik ben Hanneke en ik ben 17 jaar. Op dinsdag 28 januari 2014 vlieg/ vloog ik naar Nieuw-Zeeland

Actief sinds 27 Jan. 2014
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 5183

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 21 December 2014

Een jaar in NZ

Landen bezocht: